15 maja 2008 r. o godz. 10.30 w Hotelu Villa Tradycja przy ul. Włókienniczej 5 w Białymstoku odbyło się uroczyste spotkanie podsumowujące w ramach projektu Moja Firma II edycja.
O projekcie:
Projekt jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu II: Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działanie 2.5 Promocja Przedsiębiorczości.
Projekt jest skierowany do 25 Beneficjentów Ostatecznych (BO) osób nie zarejestrowanych jako bezrobotne zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą (bez względu na wiek i płeć)
- osób pracujących z terenów wiejskich i miejskich
- osób odchodzących z rolnictwa
- osób zagrożonych utratą zatrudnienia
- młodzieży/studentów do 25 roku życia.
W projekcie nie mogą uczestniczyć osoby, które prowadziły działalność gospodarczą po 1 stycznia 2004 i spełniają kryteria określone dla Mikroprzedsiębiorcy.
Proponujemy:
1.Usługi szkoleniowo – doradcze dla 25 Beneficjentów Ostatecznych
a) Szkolenia:
- Prawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej
- Podstawy rachunkowości i księgowości
- Źródła finansowania mikroprzedsiębiorstw
- Tworzenie biznes planu
- Źródła finansowania działalności gospodarczej 2007-2013
- Zarządzanie strategiczne firmą
b) Doradztwo:
- Doradztwo indywidualne – w formie konsultacji indywidualnych przed rejestracją działalności gospodarczych przez BO.
- Doradztwo inwestycyjne – w formie konsultacji indywidualne i doradztwa inwestycyjnego z zakresu planowanych działań inwestycyjnych oraz wniosków inwestycyjnych
2. Wsparcie finansowe w formie bezzwrotnej pomocy finansowej, po rozpoczęciu działalności gospodarczej dla 20 Beneficjentów Ostatecznych
a) wsparcie pomostowe – przysługuje 20 Beneficjentom Ostatecznym w kwocie 700 zł/osobę przez 6 miesięcy, którzy zarejestrują działalność gospodarczą.
b) przedłużone wsparcie pomostowe – wspomaga przetrwanie przedsiębiorstwa do momentu uzyskania płynności finansowej, udzielone na podstawie wniosku o przedłużone wsparcie pomostowe, 700 zł/osobę przez 6 miesięcy (udzielone będzie w sierpniu za miesiące lipiec- grudzień 2006)
c) jednorazowa dotacja inwestycyjna – przekazana 20 Beneficjentom Ostatecznym wyłonionym na podstawie poprawnie sporządzonych biznes planów, przeznaczona na rozwój przedsiębiorstwa, finansująca tylko wydatki inwestycyjne w wysokości 75% kosztów kwalifikowanych inwestycji, nie więcej niż 18 000 zł/osobę.
3. Wsparcie szkoleniowo-doradcze i finansowe objęte jest pomocą de minimis.
Zasięg projektu:
Projekt swoim zasięgiem obejmuje obszar całego województwa podlaskiego.
Prezentujemy materiał pomocniczy do 3 modułu szkoleniowego, dotyczącego tworzenia Biznes Planu.
INFORMACJE OGÓLNE:
PLAN MARKETINGOWY
· Opis produktu / usługi.
· W jaki sposób różni się on od produktów konkurencji i na czym polega jego przewaga?
- Jakich kooperantów potrzebujemy do wytworzenia produktu/ usługi? Jak silna jest konkurencja wśród dostawców?
- Jak będzie wyglądała obsługa posprzedażowa klienta?
RYNEK
- Kim są nabywcy produktów i usług?
- Proszę podać szacunkową liczbę potencjalnych klientów. W jakim stopniu jesteśmy uzależnieni od dużych klientów?
- Czy produkty i usługi są przeznaczone na rynek lokalny, regionalny, krajowy lub eksport?
- Jak rozwija się branża? Jakie występują tendencje na rynku? Jak rozdrobniona / skupiona jest branża (ile jest firm konkurujących)?
- Czy popyt na produkt/ usługę będzie ulegał sezonowym zmianom?
KONKURENCJA NA RYNKU
- Opis głównych konkurentów na rynku i zastanowić się, jaka będzie ich reakcja na uruchomienie nowego przedsięwzięcia oraz wprowadzenia produktu (usługi) na rynek? Czy dokonają oni obniżenia cen swoich produktów (usług), czy uruchomią dodatkową akcję promocyjną, a może zachowają się w jeszcze inny sposób?
DYSTRYBUCJA I PROMOCJA
- Proszę opisać w jaki sposób będzie prowadzona sprzedaż i promocja
ZATRUDNIENIE I PERSONEL
PLANOWANA INWESTYCJA
- Należy przedstawić zakres planowanej inwestycji (np. adaptacja pomieszczeń, zakup maszyn i urządzeń, itp.) oraz uzasadnić konieczność poniesienia wydatku (wskazać jakie efekty ona przyniesie np. wzrost sprzedaży, obniżka kosztów, podniesienie jakości, itp.).
ANALIZA SWOT
Projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu II: Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, Działanie 2.5 Promocja Przedsiębiorczości.