Odbiorcy szkolenia
Szkolenie dedykowane jest pracodawcom i pracownikom, którzy chcą poznać założenia stosowanej na całym świecie metody zwiększania efektywności lub rozpoczynają wdrożenie lean management w swojej instytucji, bądź zastanawiają się nad jej wdrożeniem. Szkolenie skierowane jest również do osób szukających skutecznej i uznanej metody optymalizacyjnej procesy zarządzania ludźmi, instytucją lub wybranym obszarem merytorycznym.Ramowy program usługi
- Podstawy metodologiczne
- Lean management vs praktyczne zastosowanie
- Myślenie procesowe
- Mapowanie procesów
- Mapowanie procesów organizacji w praktyce
- Określenie celów i ról w procesach organizacji
- Problem solving – Proces rozwiązywania problemów
- Praktyczne użycie narzędzi Lean w mapowaniu procesów
- Eliminowanie marnotrawstw
- Egzamin
Efekty uczenia się
- Stosuje filozofię Lean Management w pracy własnej i zespołowej.
- Identyfikuje wartość i marnotrawstwo w pracy własnej oraz innych (ludzi i zespołów).
- Rozpoznaje procesy w organizacji i określa ich poziom szczegółowości.
- Określa kluczowe mierniki dla procesów (czas, jakość, koszt).
- Identyfikuje problemy i dociera do ich przyczyn źródłowych.
- Neutralizuje ograniczające przekonania dotyczące zmiany nawyków w pracy.
- Identyfikuje, analizuje i mapuje procesy w organizacji.
- Określa standardy niezbędne w pracy własnej i innych w firmie.
- Monitoruje przebieg wprowadzania zmian optymalizacyjnych.
Certyfikacja
- Kurs zostanie zakończony egzaminem zewnętrznym przeprowadzonym przez Krajowe Centrum Akredytacji.
- System Certyfikacji Kwalifikacji KCA jest w pełni dostosowany do założeń wdrożonej w Polsce Ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji oraz wytycznych UE.
- Certyfikacja jest zgodna z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju dotyczącymi uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).
Szczegóły
- Czas trwania: 48 godz.
- Forma szkolenia: stacjonarna.
- Miejsce: Białystok/Suwałki/Łomża.
- Grupa: 8-12 osób.