Odbiorcy szkolenia
Podniesienie umiejętności komunikacyjnych, jako kluczowy aspekt życia zawodowego i osobistego, nabycie umiejętności budowania długofalowych relacji, poprawa umiejętności interpersonalnych, przygotowanie Uczestników do wykonywania obowiązków w przedsiębiorstwie w zakresie efektywnej komunikacji z zespołem.Ramowy program usługi
- Wprowadzenie do tematyki szkolenia.
- Znaczenie Inteligencji Emocjonalnej (IE) w komunikacji
- Obszary IE i możliwości ich rozwoju.
- Komunikacja oparta na IE: Komunikaty typu „ja”.
- Asertywność jako narzędzie Inteligencji Emocjonalnej
- Pojęcia i filary asertywności.
- Konstruktywne wyrażanie złości.
- Reagowanie na krytykę i radzenie sobie z nią.
- Asertywna odmowa i podtrzymywanie relacji.
- Wyrażanie własnych poglądów.
- Prezentowanie siebie.
- Style komunikacyjne
- Analiza własnego stylu komunikacyjnego.
- Charakterystyka stylów.
- Elastyczność i dostrojenie się do różnych stylów.
Efekty uczenia się
- Poprawić umiejętności komunikacyjne, które wpływają na relacje zawodowe.
- Wzmocnić pewność siebie i zdolność do rozwiązywania konfliktów.
- Zrozumienie i umiejętne zarządzanie emocjami.
- Wykorzystanie w praktyce narzędzi Inteligencji Emocjonalnej.
- Zbudowanie trwalszych, satysfakcjonujących relacji zawodowych i osobistych.
- Praktyczne stosowanie nowo nabytych umiejętności w bezpiecznym i wspierającym środowisku.
Metody
W trakcie szkolenia zostaną wykorzystane zarówno prezentacje trenerek, jak i interaktywne formy ćwiczeń i doświadczania, stosowane metody obejmują:- Prezentacje trenerów i przygotowanie teoretyczne.
- Kwestionariusze.
- Scenki.
- Praca w mniejszych grupach.
Szczegóły
- Czas trwania: 16 godz.
- Materiały dydaktyczne.
- Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis].
- Dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia.
- Konsultacje poszkoleniowe.
- Serwisy kawowe i obiadowe.